Thursday, February 12, 2009

Corat-Coret Hari Anugerah

Berikut ialah 40 keping gambar terpilih sepanjang hari Rabu 11 Februari 2009 untuk dimuatkan di sini. Semua gambar adalah hasil kerja jurugambar tidak terlatih. Mungkin perlu dipanggil (lagi?) menjalani latihan kursus fotografi. Penulis mengalu-alukan sebarang komen atau cadangan daripada pengunjung blog ini..



Gambar 1 (Pagi Rabu)

A: Backdrobe yang disiapkan hasil kerja semua guru SKSV
B: Apa yang penting? ~kerja...sama...~
C: Kamu duduk di sana... tiket nombor 55..
D: Rehearsal elok-elok.. Jangan main-main!



Gambar 2 (Sesi Rehearsal)

A: Eh.. tengok sini.. pandang muka GB ni..
B: Yang mana satu ni? Tengok muka GB ke tengok kamera? Pening.. pening..
C: Tengok sana pulak.. kamera.. senyum kat kamera...
D: "Helo... helo... tolong beli lauk ye.. Mak balik lambat sikit.. ada rehearsal ni"



Gambar 3 (Petang)

A: Ketibaan VIP.. YDP PIBG... disambut oleh Cikgu Samsul
B: Alamak! VIP dah datang.. hadiah tak susun lagi ni..
Mana la AJK Hadiah lagi 2 orang ni...???
C: Kerja kami dah siap! Semua orang dah daftar.. Kaunter nak tutup dah..
D: Para ibubapa menunggu majlis bermula...
Trut! Trut! Hello.. hello.. (silent mode please...)




Gambar 4 (Di Luar Dewan)

A: Seronoknya! muka kita masuk blog SKSV ni...
B: Wajah-wajah dah TELAH meninggalkan alam sekolah rendah.. (naik Ting. 1)
C: Antara Pengurus Peserta yang berjaya...
D: Jangan lah geletek saya.. Nanti gambar kita tak cantik la...


Gambar 5 (Dalam Dewan)

A: Amin.. Amin.. Ya Rabbal Alamin..
B: Ucapan Guru Besar
C: Ucapan YDP PIBG
D: Pengerusi Majlis 1


Gambar 6 (Penerima Hadiah)

A: Tempat Pertama Tahun 1
B: Tempat Pertama Tahun 2
C: Pengerusi Majlis 2
D: Tempat Pertama Tahun 3



Gambar 7 (Penerima Hadiah)

A: Tempat Pertama Tahun 4
B: Tempat Pertama Tahun 6
C: Tempat Pertama Tahun 5
D: Anugerah Khas Pend. Khas
(Peringkat Negeri acara Azan dan Nasyid)




Gambar 8

A: Anugerah Khas Pend. Khas
(Peringkat Negeri Bola Jaring dan Bowling)
B: Psst! Tebalnya kening cikgu??
C: YDP PIBG bersama Imam Masjid Slim Village (Ustaz Mat)
D: Nurain Syafiqah bersama keluarga...


Gambar 9 (Selepas majlis)

A: Salah susunan ni.. yang rendah di tengah la..
B: Kami akan menyampaikan persembahan yang bertajuk...
SEPOHON KAYU DAUNNYA...
C: Kita berenam ni BUKAN exco Perak yang baru dilantik, kan?
D: "Hangpa ingat.. kalau makan, kemas la balik makmal tu..
Jangan tinggal macam tu je.."



Gambar 10 (Selepas majlis)

A: Manisnya teh o ni.. berapa kilo gula?
B: Damia.. tengok kamera tu...
C: Kamera ni... orang makan pun nak ambik gambar ke??
D: Cantik tak??? Baju baru rasmi ni...

* Peringatan: Semua dialog di atas adalah rekaan semata-mata... Sebarang keterlanjuran kata amatlah dikesali.




1 comment:

DUN A. RANI said...

Respon 1 : Bagi le org lain lak kursus fotografi tu...

Respon 2 : Cantik baju korperat kome...hehehe!

Respon 3 : Tak yah le kome wat persembahan tu...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin