Wednesday, November 18, 2009

Hari Anugerah Cemerlang 2009

18 Nov, Rabu - Hari ini, bertempat di Dewan SK Slim Village, telah berlangsungnya Sambutan Hari Anugerah Cemerlang dan Graduasi Prasekolah 2009 dengan jayanya. Majlis ini telah dirasmikan oleh En. Mohamed Basri B. Hashim YDP PIBG SK Slim Village.

Aturcara majlis dimulakan dengan pendaftaran ibu bapa pada pukul 8.30 pagi. Pengacara Majlis bertugas pada hari ini tidak lain dan tidak bukan, En. Zakaria Abdullah Sani bergandingan dengan Pn. Nurul Huda Mansor.

Majlis dibuka dengan bacaan doa oleh Us. Shariffuddin Bin Ahmad. Seterusnya ucapan wakil Guru Besar (Pn. Zaharah Bt. Saaid selaku Guru Pen. Kanan 1) dan kemudiannya ucapan perasmian berlangsung. Guru Besar SKSV tidak dapat menghadirkan diri atas urusan keluarga.

Persembahan Khas daripada Johan Azan Negeri Perak, adik Husin Abu Bakar dari kelas Pend. Khas dibawah bimbingan Us. Mohd Farhan Samsuddin.

Setelah selesai semua ucapan tetamu jemputan, beberapa persembahan yang bertemakan Satu Malaysia telah dipersembahkan oleh murid-murid Tahun 6. Mereka telah mempersembahkan satu koir yang menarik di dalam Bahasa Melayu dan Inggeris. Kumpulan ini telah dibimbing oleh Cikgu Fadzyan Helmy Zulkifli. Di samping itu, persembahan Tarian Sewang oleh murid Asli turut diadakan di bawah seliaan Cikgu Redza Ahmad.

Majlis kemudiannya diteruskan dengan acara penyampaian sijil untuk pelajar-pelajar Prasekolah bersempena Hari Graduasi mereka.

Apabila tamat penyampaian sijil-sijil tersebut, penyampaian hadiah-hadiah kepada murid-murid cemerlang pada PKSR2 pula menyusul.

Acara kemuncak majlis adalah penganugerahan Tokoh Akademik Sekolah dan juga Tokoh Ko Kurikulum Sekolah. Anugerah Tokoh Akademik 2009 pada tahun ini telah menobatkan Adik Farhiah Bt. Mohamed Basri sebagai pemenangnya manakalah Tokoh Ko Kurikulum 2009 pula disandang oleh Adik Mohd Amirul Sufian B. Mohd Shahudi. Untuk makluman, adik Amirul adalah pemain bolasepak Bawah 12 Daerah Batang Padang dan pernah menerima Anugerah Tunas Sukan dari Pejabat Pelajaran Daerah Batang Padang.

Majlis tamat kira-kira jam 11.15 am dan semua tetamu menikmati jamuan ringan yang disediakan sebelum bersurai.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin